Roslin Ke Hotel Untuk Bersama Raja Azmi



Semakin panas isu penceraian Roslin Hashim ni
kalo semalam dah baca intro tentang Roslin mohon cerai selepas sebulan nikah
dan ini adalah lanjutan berita berkenaan




KUALA LUMPUR, 19 OGOS 2010 : Berhubung perbicaraan kejadian lafaz cerai yang berlaku di bilik 533, Hotel Corus, Jalan Ampang, 7 Ogos lalu, isteri kepada Roslin Hashim, Norhayati Othman, 38, memberitahu Mahkamah Rendah Syariah Gombak, jaguh badminton itu pergi ke hotel terbabit untuk bersama penerbit filem Raja Azmi Raja Sulaiman.

"Roslin pergi ke hotel itu untuk bersama Raja Azmi (Raja Sulaiman), malah bilik hotel itu juga didaftar atas nama wanita itu," Demikian kata Norhayati ketika menjawab soalan Hakim Syarie Wan Mahyuddin Wan Mohamad berhubung punca kejadian lafaz berbunyi 'I cerai youlah' yang didakwa dilakukan Roslin dalam bilik 533, Hotel Corus, Jalan Ampang di sini, pada 7 Ogos lalu.
Dalam keterangannya semalam, Norhayati turut mendakwa Roslin, 35, melafazkan cerai dalam keadaan sedar, siuman, tenang dan mengambil kira-kira lima hingga tujuh saat untuk menjawab soalan selepas ditanya apa keputusannya ketika itu selepas berlaku perdebatan antara mereka berdua dan Jailani serta Raja Azmi yang juga pemain kebangsaan Jailani Sidek.

"Kami (Norhayati bersama dua adik dan ibunya) pergi ke tingkat lima dan menunggu Jailani untuk bersama-sama ke tingkat tiga. Namun, Jailani seolah-olah melengahkan kami untuk ke bilik itu kerana dia sudah menelefon Roslin dan mengarahkan dia keluar dari bilik berkenaan. Dia mungkin bimbang Raja Azmi serta Roslin ditangkap Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) akibat berdua-duaan. Roslin dikatakan sudah keluar dari bilik itu. Saya minta Jailani hubungi Roslin dan meminta dia tunggu saja dalam bilik itu. Mereka mengaku berada bersama dalam bilik itu dan pada jam 8.32 malam, berlaku lafaz cerai," katanya.
Norhayati yang juga Pengarah Pemasaran, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) diwakili peguam syarie Zulkarnain Lukman memfailkan permohonan pengesahan lafaz cerai pada Isnin lalu dan diterima pada sebelah petang oleh Roslin yang diwakili peguam syarie Roslizam Rahim.
Terdahulu dalam prosiding yang bermula pada sebelah petang, Roslin memaklumkan mahkamah dia tidak mempunyai bantahan terhadap penyata tuntutan yang dikemukakan isterinya.
Pasangan itu bernikah pada 9 Julai lalu di Hotel Flamingo, Ampang.

ZULKARNAIN: Pada 7 Ogos 2010, kamu berada di mana?
NORHAYATI: Saya berada di dalam bilik 533 Hotel Corus, Jalan Ampang.
ZULKARNAIN: Siapa lagi ada bersama kamu ketika itu?
NORHAYATI: Dua adik saya, Arif Rafhan dan Arif Fauzan.
ZULKARNAIN: Siapa lagi?
NORHAYATI: Jailani Sidek dan Raja Azmi Raja Sulaiman serta defendan (Roslin)
ZULKARNAIN: Apa berlaku sebelum lafaz?
NORHAYATI: Kami tidak bertengkar, cuma berdebat.
ZULKARNAIN: Pada masa itu kamu dengar lafaz cerai itu?
NORHAYATI: Ya, defendan lafaz 'I cerai youlah (saya ceraikan kamu)'.
ZULKARNAIN: Bagaimana keadaan defendan ketika itu?
NORHAYATI: Dia dalam keadaan sedar, siuman, tenang, duduk di kerusi
ZULKARNAIN: Apa soalan kamu?
NORHAYATI: Saya mahukan jawapan. Ketika itu saya bertanya dalam bahasa Inggeris 'I want your decision now' (Saya mahukan jawapan awak sekarang). Selepas itu dia lafazkan.
ZULKARNAIN: Pada masa itu kamu mengandung?
NORHAYATI: Saya suci dan tidak mengandung.
ZULKARNAIN: Ada lakukan hubungan kelamin sepanjang perkahwinan?
NORHAYATI: Ada.

Sementara itu, Roslin ketika menjawab soalan Roslizam berkata, ketika dia melafazkan talak terhadap isteri, keadaan di dalam bilik itu tegang dan dia tertekan serta marah sehingga mengeluarkan lafaz itu.
"Ketika itu saya pergi ke bilik hotel itu, tetapi saya tidak bersama Raja Azmi di dalam bilik. Memang benar dia (Raja Azmi) daftar masuk, tetapi saya pergi dengan keizinan Jailani. Dalam lima hingga 10 minit Jailani menghubungi saya dan bertanya sama ada saya di hotel, saya katakan ya. Jailani meminta saya pulang kerana dia mahu bertemu isterinya di hotel itu.
"Kemudian saya dengar pihak keluarga isteri datang ke hotel untuk menangkap saya kerana bersekedudukan dengan Raja Azmi. Saya marah kerana sepatutnya dia (Norhayati) berbincang dengan saya dan jika dia syak saya mempunyai hubungan dengan Raja Azmi, dia sepatutnya bertanya dengan saya dan bukan menghubungi Jawi dan media untuk tangkap saya," katanya.

Roslin mendakwa hubungan dia dengan Raja Azmi rapat seperti keluarga sejak 12 tahun lalu macam seperti hubungan seorang kakak atau ibu dan begitu juga Jailani.
"Ketika Norhayati sampai di hotel saya berada di luar dan kembali semula dalam 20 hingga 30 minit selepas itu ke bilik. Saya lihat Norhayati, Raja Azmi dan Jailani berdebat mengenai sesuatu yang mereka tidak puas hati.
"Dia (Norhayati) tanya saya ke mana, saya kata di luar, saya tidak ada di situ. Selepas itu Norhayati paksa saya jelaskan. Saya rasa aib dan maruah saya tercemar," kata Roslin.
Sementara itu ketika menjawab soalan balas daripada Zulkarnain, Roslin mengakui biarpun berasa dipaksa, tetapi Norhayati tidak menggunakan senjata sehingga boleh menyebabkan nyawanya terancam.

ZULKARNAIN: Tadi kamu kata tidak ada siapa paksa kamu ceraikan kemudian kamu kata Norhayati paksa, bagaimana?
ROSLIN: Memang diikutkan paksa. Dia (Norhayati) tanya macam-macam dan banyak kata-kata yang keluar. Malah, ibu dia juga meminta saya menceraikan dia. Keadaan tertekan dan tegang, terus saya lafazkan.
ZULKARNAIN: Kamu beritahu tadi pergi ke hotel dengan Raja Azmi, adakah satu kereta dengannya?
ROSLIN: Ya.
ZULKARNAIN: Kamu bersama dengan Raja Azmi dari jam berapa?
ROSLIN: Tidak pasti mungkin dari jam 7 malam.
ZULKARNAIN: Setuju saya cadangkan kamu bersama Raja Azmi dari jam 3 petang, makan durian dan ada aktiviti menunggang kuda di Kemensah (Hulu Klang)?
ROSLIN: Sampai ke situ?
ZULKARNAIN: Jawapan kamu?
ROSLIN: Ya.
Pada peringkat itu, Roslizam bangun membantah soalan itu dan hakim meminta soalan ditumpukan kepada kejadian cerai.
ZULKARNAIN: Selepas Raja Azmi daftar masuk kamu berada di mana?
ROSLIN: Di luar kawasan hotel kerana saya ada urusan sedikit.
ZULKARNAIN: Selepas itu bila kamu mahu balik atau kamu mahu bermalam di hotel?
ROSLIN: Masa itu (sekitar jam 8) saya mahu balik.

Mahkamah menetapkan 1 September ini untuk pihak plaintif mengemukakan hujah dan pada 22 September depan untuk pihak defendan.
Sebelum ini, Roslin pernah menggemparkan negara apabila perkahwinan pertama bersama Faizah Mohamad, 32, hanya bertahan 12 hari selepas bernikah pada 30 Januari tahun lalu

*myMetro*

p/s: agak beminat nak tahu kesudahan kes ni
FAIZAH MOHAMAD + NORHAYATI OTHMAN = rOSLIN HASHIM + RAJA AZMI????


Responses

2 Respones to "Roslin Ke Hotel Untuk Bersama Raja Azmi"

are roLL said...

mcm2 la org zmn skang..pyh nk ckp..


August 19, 2010 at 9:03 PM
ambooyats said...

hmmm...ni ke tanda2 dunia akhir zaman


August 19, 2010 at 9:22 PM
Return to top of page Copyright © 2013 | ambooyat.com