Amalan Rasulullah Ketika Berbuka



Salam untuk semua,
hari ni dah masuk hari ketiga kte bepuasa
sape y tengah pose tu mesti tak sabar2 nak bebuka..cam ak gak hee
dan malam ni dah nak masuk malam keempat kte terawikh

kalo pegi bazaar ramadhan memang rambang mata
macam2 ada...
rase nak beli semua je makanan kat situ
tapi nafsu tu kena tahan...tak boleh membazir sangat

so sebelum bebuka meh kite kongsi hadis di bawah ni

Dari Anas Bin Malik Radiyallahu 'anhu : (ia berkata) : (yang ertinya)

"Adalah Rasulullah Sallallahu 'alaihi wa sallam berbuka dengan korma basah (ruthab), jika tidak ada ruthab maka berbuka dengan korma kering (tamr), jika tidak ada tamr maka minum dengan satu tegukan air.


p/s: selamat berbuka :D


Responses

0 Respones to "Amalan Rasulullah Ketika Berbuka"

Return to top of page Copyright © 2013 | ambooyat.com