No Sweat!



Aku ada sorang kawan ni, nama dia Bob. kitorang mula kenal sejak mula masuk universiti, kebetulan dalam jurusan yang sama. Bob ni memang kelakar orangnya, suka sangat buat lawak. Bila dah mula berbual tak boleh nak berhenti memang kira satu kepala. Dah nama pun Bob (Badan Orang Besar), die ni memang bersaiz xxl. Bob ni pula jenis y kuat berpeluh.

Suatu hari tu, semasa dalam kelas Bob duduk dekat kerusi belakang sekali. Dia tak nampak ceria seperti selalu. Selalunya dia yang paling bising dalam kelas, kecoh dengan geng bebudak lelaki. yang hairannya bukan hari tu je, seminggu bob mengasingkan diri dari rakan-rakan lain. aku jadi tak senang melihat keadaan bob dan bertanya terus kepadanya. Setelah dipaksa bob dengan berat hati pun menceritakan masalahnya. Rupa-rupanya bob malu dengan masalah bau badan yang dialaminya. Bukan itu saja, dia mula berasa kurang yakin dengan diri sendiri dan malu berada di tempat orang ramai. ni semua sebab budak-budak lelaki yang suka sangat cakap ikut sedap mulut. Ada yang kata Bob tak mandi, busuklah dan macam-macam lagi. Mungkin mereka anggap tu gurauan lagipun Bob kan suka melawak, tapi kalau nak bergurau pun ada batasnya, lagipun bob ni agak sensitif.

Sebagai kawan aku mesti bantu bob selesaikan masalahnya. Aku pun pergi ke kedai berhampiran dan dapatkan ini untuk Bob.

 yeah!! ini..Adidas Action 3 Fresh Anti-Perspirant Spray. antara kelebihannya
  • 24 hour protection
  • new dry max system
  • cooling fragrance
  • special anti whitening materials
  • 0% alcohol
for more information visit adidas

Sekarang bob kembali ceria seperti dahulu dan lebih berkeyakinan. Walaupun banyak berpeluh, bau badan tiada lagi. Bob kini lebih aktif dan bertenaga dia juga tak berasa malu berada ditempat orang ramai. Katanya nak jadikan Adidas Action 3 temannya baiknya sama seperti aku. Bila bob gembira aku pun turut senang melihatnya.

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions


Responses

0 Respones to "No Sweat!"

Return to top of page Copyright © 2013 | ambooyat.com